- Αν δεν μπορέσει το πρόγραμμα να πάρει MARK, κατά την εκτύπωση του παραστατικού εμφανίζει ένα μήνυμα που σας ρωτάει αν θέλετε παρ’ όλα αυτά θέλετε να τυπώσετε το παραστατικό.
Οι επιλογές σας είναι :
Αν επιλέξετε όχι, μπορείτε να κάνετε αργότερα επανααποστολή myData (να πάρει MARK δηλαδή) και ξανά εκτύπωση.
Αν επιλέξετε Ναι, θα τυπωθεί χωρίς MARK αλλά η υποχρέωση παραμένει να ζητήσετε MARK (επαναποστολή) το συντομότερο δυνατόν.
Για την σωστότερη απόφαση αν θα πρέπει να το εκτυπώνετε ή όχι, καλό θα είναι να συμβουλευτείτε τον λογιστή σας, αλλά η κοινή λογική λέει ότι δεν λύνεται το πρόβλημα αν δεν το τυπώσετε. - Επειτα, ελένξτε αν είναι ενεργή η υπηρεσία, πατώντας στο κουμπί στο κάτω μέρος της οθόνης “Υπηρεσίες ΑΑΔΕ”

Αν η κατάσταση myData είναι ανενεργή τότε είτε έχετε βάλει λάθος κωδικούς στην myData, είτε η πύλη της ΑΑΔΕ είναι “κάτω”. Μπορείτε εναλλακτικά να πατήσετε και τον έλεγχο myData να δείτε αν θα αντιδράσει η πύλη της ΑΑΔΕ. Φυσικά αν δουλέυατε μέχρι εκείνη την στιγμή, το πιθανότερο είναι να υπάρχει απώλεια διασύνδεσης με τις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ.
Αν δεν μπορέσει το πρόγραμμα να πάρει MARK, κατά την εκτύπωση του παραστατικού εμφανίζει ένα μήνυμα που σας ρωτάει αν θέλετε παρ’ όλα αυτά να τυπώσετε το παραστατικό.
Αν επιλέξετε όχι, μπορείτε να κάνετε αργότερα επανααποστολή myData (να πάρει MARK δηλαδή) και ξανά εκτύπωση.
Αν επιλέξετε Ναι, θα τυπωθεί χωρίς MARK αλλά η υποχρέωση παραμένει να πάρετε MARK το συντομότερο δυνατόν.
Για την σωστότερη απόφαση αν θα πρέπει να το εκτυπώνετε ή όχι, καλό θα είναι να συμβουλευτείτε τον λογιστή σας, αλλά η κοινή λογική λέει ότι δεν λύνεται το πρόβλημα αν δεν το τυπώσετε.
Τι ισχύει ; #
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της ΑΑΔΕ, τα παραστατικά χονδρικής πρέπει να αποστέλλονται σε πραγματικό χρόνο.
Ο ορισμός της «Απώλειας Διασύνδεσης» σε ό,τι αφορά τα myDATA ορίζεται στο άρθρο 1 της απόφασης Α.1138/2020 η οποία ορίζει:
Ως «Απώλεια Διασύνδεσης»: Η ανυπαίτια αδυναμία διαβίβασης των δεδομένων στο χρόνο που ορίζεται στην παρούσα απόφαση, ανά Τύπο Παραστατικού και τρόπου διαβίβασης, λόγω διακοπής είτε της σύνδεσης internet, είτε του συστήματος διανομής ηλεκτρικής ενέργειας.
Η απώλεια διασύνδεσης με την πλατφόρμα myDATA για τις οντότητες που χρησιμοποιούν ERP, την εφαρμογή timologio της ΑΑΔΕ την ειδική φόρμα διαβίβασης ή άλλο λογιστικό πρόγραμμα αναφέρεται στην παρ. 6 του άρθρου 5 της Α.1138/2020
Σε περίπτωση απώλειας διασύνδεσης με την ψηφιακή πλατφόρμα myDATA, η οποία αποδεικνύεται από την υπόχρεη οντότητα με κάθε πρόσφορο μέσο, τα δεδομένα των εκδιδόμενων λογιστικών στοιχείων διαβιβάζονται αμελλητί με την αποκατάσταση της διασύνδεσης, με την ένδειξη «Απώλεια Διασύνδεσης». Η υπόχρεη οντότητα οφείλει να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποφυγή εκ νέου απώλειας της διασύνδεσης.
Σε κάθε περίπτωση, τα δεδομένα διαβιβάζονται το αργότερο εντός μιας (1) ημέρας από την καταληκτική ημερομηνία διαβίβασής τους, είτε από το κανάλι διαβίβασης που εκδόθηκαν ή διαβιβάστηκαν αρχικά ανεπιτυχώς, είτε από τα προγράμματα διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικό/ λογιστικό, ERP), είτε από την ειδική φόρμα καταχώρησης εφόσον τηρούνται τα όρια χρήσης της.
Τονίζεται ότι η προθεσμία της μιας ημέρας και η ανωτέρω διαδικασία για τη διαβίβαση δεδομένων στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA ανά κανάλι διαβίβασης, ισχύει για όλες τις περιπτώσεις τύπων Παραστατικών που προβλέπει το παράρτημα της Α.1138/2020.
Δείτε εξωτερικά Links #
myData : για τους χρόνους αποστολής
myDATA : Απώλεια διασύνδεσης (διακοπή internet, διακοπή ρεύματος, κ.λπ.)
https://www.taxheaven.gr/circulars/33545/a-1138-2020
MyDATA: Οι κυρώσεις και τα πρόστιμα για παραβάσεις στην ηλεκτρονική διαβίβαση #
Α.1138/2020 myDATA – Ηλεκτρονικά βιβλία – Xρόνος και διαδικασία ηλεκτρονικής διαβίβασης δεδομένων στην ΑΑΔΕ – Κωδικοποιημένη